Luis Miranda-Moreno
Professeur agrégé et membre du comité exécutif du Réseau de recherche en sécurité routière du Québec
Expertises
Documentations
-
Stipancic J*, Miranda-Moreno L, Labbe A, et Saunier N (2017). Measuring and visualizing space–time congestion patterns in an urban road network using large-scale smartphone-collected GPS data. Transportation Letters, 1-11.
-
Moradi E et Miranda-Moreno L (2022). A mixed ensemble learning and time-series methodology for category-specific vehicular energy and emissions modeling. Sustainability, 24(3), 1-26.
-
Stipancic J*, Miranda-Moreno L, et Saunier N (2018). Vehicle manoeuvers as surrogate safety measures: Extracting data from the gps-enabled smartphones of regular drivers. Accident Analysis & Prevention, 115, 160-169.
-
Wang X, Miranda-Moreno L et Sun L (2021). Hankel-structured tensor robust PCA for multivariate traffic time series anomaly detection. arXiv, 2110.04352.
-
Stipancic J*, Miranda-Moreno L, Strauss J* et Labbe A (2020). Pedestrian safety at signalized intersections: Modelling spatial effects of exposure, geometry and signalization on a large urban network. Accident Analysis & Prevention, 134, 105265.
Médias
-
Luis Miranda-Moreno – Lekach, S. (2020, 16 juin). « Emptier, safer roads? Data tells a different story ». Mashable
-
Luis Miranda-Moreno et Nicolas Saunier – Hacker-B., D. (2019, 25 novembre). « Les décomptes numériques n’améliorent pas la sécurité des piétons ». Le Journal de Montréal.
-
Luis Miranda-Moreno et Nicolas Saunier – Champagne, S. (2019, 8 août). « Autoroute 440 : le prolongement de la ligne pleine, pas une panacée ». La Presse.
-
Luis Miranda-Moreno et Nicolas Saunier – Rammal, R. (rediffusion 2018, octobre 14; diffusion originale 2017, 21 février). Rabii à vélo [Épisode télévisé]. Les électrons libres. Montréal : Télé-Québec.
-
Luis Miranda-Moreno – Jezer-Morton, K. (2018, 20 janvier). « Winter biking in Montreal? No sweat ». Montreal Gazettele.